Rampljus eller feber - av Daniel Svensson

När man blir kändis över en natt hinner man inte riktigt tänka, man försummar nära och kära och hänger mest med andra celebriteter. Man rör sig ute i nattlivet, sitter i "vippen" och halsar dyra drycker som man egentligen inte har råd med, man hamnar hos kronofogden och tvingas vika ut sig och ställa upp på löjliga jippon, som att vara "kändistomte" hos fans osv. Men vad gör man inte?

Men när man väl är inne i den världen är det svårt att både stanna och komma ur, de som vill komma ur blir kvar och de som vill bli kvar ramlar ur. Praktexemplet är väl Robinson Robban, när man iscensätter en våldtäckt bara för att kunna vara hjälte har man kanske gått lite långt för att komma tillbaka till rampljuset. BloggQvist och Robban är inte ens i samma liga. Bloggqvist som han väljer att kalla sig, heter egentligen något annat och har skapat detta alias för att kunna rikta blickarna och Se & Hör mot mig.. Från att ha haft all uppmärksamhet och blixtar riktade emot sig, valde denna tyrann att föra över pressen och förödmjukelsen mot en oskyldig själ som bara ville världen gott, mina blåa ögon gråter i mörkret som skapats runt om mig. Men nog om det.

Hitler eller Stalin, Bloggqvist har tagit bloggandet (läs förföljelse) till en ny nivå. Att skicka julkort till TV4 redaktionen med bilden nedan (den autentiska sjtärngossebilden) och mer eller mindre krävt tid i rutan så på julafton ska jag sitta med Malou von Sivert i morgonsoffan och diskutera glögg och världsfred. Allt tack vare en ihärdigt bloggande slocknade stjärna, en döende Sol i det svenska folkhemmet.

Jag vill ändå passa på att tacka för möjligheten att gästblogga. Inte var dag man får skriva om sitt eget liv i någon annans blogg. Efter vissa påtryckningar och ganska så hårda händer, har jag gått med på att beskriva vad jag har på mig as I blogg, går från fisk till fågel: skor, jeans, tröja och hår. Ganska genomgående svart, har mitt favvoband på T-shirten; Merch!

Son of a producer. Jag är ingen förlorare men jag har snart bloggat färdig. Tänkte bjuda lite på en topplista angående jul, nyår, tomtar och annat julstök.

1. Lerums svar på Perez Hilton: Bloggqvist.
2. Önskan efter en vinterfestival med elitgänget, inte elitelitgänget.
3. Hårdare knäck, djupare dop i grytan.
4. Det karaktäristiska jultomteskägget, jävligt tidigt 1690-talssynt
5. Julålen, alla vana julbordsätare vet att man mäter i en skala från 10-1, hela skalan bygger på hur pass god/tillagad ålen är, en kock i norden har lyckats med en 1:a i betyg, samma finska kock gjorde även en utmärkt finsk leverrätt julen -79.

//Det här är Daniel som signar ut slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0