A call from the other side

I morse vaknade jag av att telefonen ringde, jag svarade trött utan att ens öppna ögonen.
"Hej, det är Daniel."
"Hej." svarade jag, först utan att reagera alls. Sedan hajjade jag till. Drömde jag? Nej, huvudverken från gårdagens tröstsupande var allt för verklig. Jag var som förstummad och väntade på någon slags förklaring, men Daniel bara andades. Jag lade på luren och försökte förstå vad som just hänt. Några sekunder senare ringde Daniel upp igen. Döm av min förvåning när han förklarade att han inte alls var död, han hade inte ens legat på sjukhus. Han hade repat sig fint från förkylningen och var vid god hälsa och satt och jobbade.

Vi pratade länge om hur det hade kunnat bli så här. Information som går genom allt för många personer tenderar att filtreras, förändras och förvrängas. Felaktig fakta smyger sig lätt in och misstolkningar i flera led kan vända ett meddelande eller budskap i motsatt rikting än vad det från början var menat.

Hur som helst! Daniel är tillbaka från de döda, och det måste förstås firas på ett eller annat sätt. Helgen spås bli underbar!

image15



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0