Home

I fredags var jag ute i Göteborg för första gången på fyra månader. Jag och några vänner stod och drack bärs och åt tacos på Holy Moly. Utanför blåste iskalla vindar och ett tungt, grått regn sköljde med sig andra långgatans alla synder ner i abyssen. Plötsligt öppnades ytterdörren. En mörkklädd man med huva steg in i lokalen. För en kort stund stod blick stilla, med sänkt huvud, precis innanför entrén. En vattendroppe föll från mannens skuggade ansikte, långsamt mot marken. Sin ringa storlek till trots frambringade den ett öronbedövande ljud när den likt en kristallkrona krossades mot marken. Det blev knäpptyst i lokalen och mannen förde långsamt bak sin huva. Det första man såg var ett brinnande rött skägg. Därefter framträdde två välbekanta, glödande ögon - det var Daniel Svensson. Med fem raska steg tog han sig fram till mig, och med stadig stämma sade han till mig: "Jag hörde att du hade fått pöka!?"... Äntligen var jag hemma igen.

Kommentarer
Postat av: YXAN

Underbart!

2013-12-24 @ 08:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0