En dag att minnas

Som ni förstår har det hänt ungefär hur mycket som helst i Daniels liv sedan förra inlägget, men det finns en sak som känns mer vesäntligt än allt det andra tillsammans. Jag talar förstås om lördagens musée-räd, först sjöfarts sedan hastade vi oss upp till naturhistoriska.

- Daniel, det är lördag. Man hittar ju aldrig på någonting på lördagar. Vad gör egentligen alla som "gör någonting" med sina lördagar? frågar Martin.
- Inte vet jag, men vi ska i alla fall gå på museum hela dagen! svarar Daniel.
- Ja, det måste vi göra! ropar bröderna Lindqvist i mun på varandra. Sedan bar det av mot sjöfartsmuséet.

image27
Här ser ni Daniel med sin mycket världsvana musée-gångstil, sakta strosande med händerna knäppta
bakom ryggen, törstig på kunskap.



Sjöfratsmuséet var rena fullträffen. Efter att ha läst om Lasse i Gatan och räknat kanonerna på ostindiefararen Wasa (ej att förväxla med Regalskeppet Wasa) kände Daniel att han bara måste ha mer. Det var dags att ta sig upp till naturhistoriska. Men först...

image28
Efter ett par timmar på sjöfarts envisades Daniel med att han skulle ha en "skruven" innan vi fortsatte
till naturhistoriska.


När vi väl kom upp till naturhistoriska så drogs Daniel som en magnet mot valsalen, elefanten fick knappt ens en hastig blick. Daniel skröt ivrigt om hur han en gång i tiden fikat inne i valen, det var på den tiden det fanns ett café där inne.

image29
Daniel med blåvalen. Till vänster ser ni en halvspäckhuggare.

image30
En enorm avocado.

Efter timmars strosande på göteborgs bästa museum deklarerade Daniel lördagen den 29 mars 2008 "Den bästa dagen i mitt liv".

Kommentarer
Postat av: Dockfeldt

Som vi har väntat!

2008-04-01 @ 15:00:09
Postat av: daniel

http://www.gt.se/noje/tvsajten/1.1105388/per-morbergs-jaktlag-skot-fridlyst-fagel

2008-04-01 @ 15:01:41
Postat av: maja

johan, klockan är halv fyra och jag är fett jetlag. du är min räddare i tristessen. jag ler fan konstant när jag läser dina inlägg.

2008-04-07 @ 03:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0