A Cinderella Story

Det måste ha varit under hösten 2004, jag och Filip Janbell jobbade som vaktposter på Club Slacker på henriksberg. Vi hade sedan tidigare lärt känna en kille vid namn Jonas Kärrman, han var från Floda. Vi kände nästan inga andra från Floda utan umgicks mest med Lerumsfolket. Denna kväll hade Jonas med sig ett "flodapack" ut på krogen. Jag minns det så väl, Jonas och hans vän kom strax efter nio och hälsade på oss där vi satt och höll vakt på mittenvåningen. Ett kallt
"Tja!" följt av en handskakning "- Daniel."
Jag blev nervös.
"Hej... Johan." lyckades jag klämma fram. Daniel log och jag blev alldeles varm i kroppen. Det var så jag träffade Daniel första gången.

Till en början umgicks vi inte så ofta, vi träffade bara på varandra på krogen nån gång då och då. Men sedan växte det, en festkväll ihop blev flera. Sedan blev det after work ihop, förfester, och vips så reste vi till alla jordens hörn tillsammans. Vi hade blivit vänner - vänner för livet.

image8

Kommentarer
Postat av: Plytet

Jag och Daniel brukar dricka kaffe.

då kommer alltid kommenteren
"I want my coffee as I like my men, Strong and black"

2008-01-04 @ 22:18:28
URL: http://face.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0